Petitie tegen beperking mogelijkheden paspoortaanvraag.

(32 reacties - 4461 keer bekeken)
  • Gast:Marcel

Na 1 oktober 2013 zal het niet meer mogelijk zijn op de honoraire consulaten in Bordeaux, Toulouse, Lyon, Marseille en Nice paspoortaanvragen in te dienen. Vanaf die datum moeten aanvragen in persoon worden ingediend bij de consulaire afdeling van de ambassade in Parijs. U kunt uw reisdocumenten ook in Nederland aanvragen bij de gemeentes Den Haag, Enschede, Maastricht, Echt-Susteren, Oldambt, Bergen op Zoom en in 2013 op de luchthaven Schiphol en gemeente Montferland (vanaf maart).

Maar niet iedereen kan het zich zomaar veroorloven om 'even' naar Parijs, Den Haag of Oldambt te gaan voor het verlengen of aanvragen van een paspoort.Niet iedereen heeft daar de financiële middelen voor. En wat dacht je van gezinnen met kinderen? Voor ieder gezinslid moet er iedere keer weer een hele reis gemaakt worden die veel geld kost.

Kom op voor jezelf én je medemens in Frankrijk en teken de petitie om het consulaat, de 2e en de 1e kamer te vragen om deze maatregel géén doorgang te laten vinden.

URL: http://www.activism.com/nl_NL/petitie/paspoortaanvraag-nederlanders-in-frankrijk-beperkt-tot-parijs-of-nl/39581
  • Gast:wilco

Ik ben solidair . MAar ik woon in de buurt van Brest. Dat betekent dus al een hele lange reis.
  • Gurthy

43 en Z Vl

gedaan, wel een heel gedoe je moet eerst een account aanmaken enzo.
    Maar het is nodig! zijn ze helemaal belatafeled! daar in Den Haag.

@ Gurthy: Ja, dat zijn ze in Den Haag :-).

Ik zag idd dat je een account moet aanmaken, behalve als je een Facebook-, Google- of Twitteraccount hebt, dan kun je daarmee ook de petitie tekenen.
  • Gast:Chris

Gedaan en doorgegeven.

Waar blijven al die 'grandes gueules', diegenen die altijd alles weten en zeker beter weten dan ik en vooral veel commentaar geven over het dagelijks ontbijtje, de vooral leuke rommelmarkt , of de bewolking vandaag of morgen laag hangt (belangrijk!), of het vreselijk vriest of ontzettend dooit, of je de plantjes op het overdekte terras moet binnenhalen of niet en, belangrijk, of het zwembad koud of warm wordt want je weet gvd maar nooit, stel je voor !!!. Waar blijven deze doorsneegehaktballen?? Huh?
  • Jan 03

Nou, in die draad hiernaast benne ze lekker bezig hoor! :-)

Wellekuh Jan?
  • Gast:Jeanine 34

Gedaan, goeie actie ,merci!
  • Toon36

Varrat, 36370 Lignac, Indre (36) F.

Getekend, in belang van allen !
  • Henne 19

19

Bij ons ook geregeld
  • Joke16

Groene Hart + Charente

Zelf niks mee van doen maar ik vind het wel naar voor jullie. Dus heb ik getekend. Maar als je 1 vinger geeft willen ze de hele hand. Jammer dan, geen donatie van mijn kant!

Donatie vond ik ook niet echt nodig, tekenen des te meer :-)
  • Gast:paul

Zo zwerven er honderden petities op het internet , met de meest vreemde onrechtmatigheden.
    Ik vrees dat er in Den Haag geen ene sterveling naar deze petitie kijkt.
    Een consulaat open houden voor die anderhalve Hollander die zonodig in Frankrijk wilde wonen en nu zijn paspoort wil verlengen?
    Voorbeeld:
    Alle old-timers gaan weer wegenbelasting betalen in Nederland.
    Word even beslist.
    Hollanders met een huis in Frankrijk hebben geld zat.
    Zo werkt het tegenwoordig in Nederland.
    Afgunst zaaien.
    Eet geen patat met , want je bent de klos.

...

@ Paul. Het gaat volgens mij niet om het openhouden van de consulaten, want die blijven toch wel open. En een patatje mèt is niet te versmaden hoor, maar dat is weer een hele andere 'topic' :-)
  • oli4

82

@Marcel. Dan kunnen de consulaten ook wel gesloten worden. Een consul voor feesten en partijen is meer dan genoeg.
  • JdW

Aude (11)

Op al deze consulaten is volgens mij alles aanwezig om paspoorten te verlengen/vernieuwen, ik vraag me echt af wat nu eigenlijk de besparing is, kan er iemand ontslagen worden? kan de huur verlaagd door minder ruimte? kan de vingerafdruk machine voor veel geld verkocht worden? of is het echt gewoon om die "rijke " mensen die in Frankrijk wonen een hak te zetten???

Johan, ik ken alleen Toulouse maar daar werken twee dames en de klantruimte is ongeveer 2 vierkante meter dus daar kan het niet aan liggen.
  • JdW

Aude (11)

Ik ken ook alleen Toulouse, en kan me niet voorstellen dat er ook maar iets bespaart wordt als je daar geen paspoort kunt aanvragen, alleen de aanvraag kun je daar doen en het paspoort wordt opgestuurd vanuit Parijs!!
  • Gast:ronman007 [24]

Vreemd eigenlijk, je gaat steeds meer belasting betalen en je krijgt er steeds 'minder' voor terug.
    Ik weet wel, je moet niet geven om iets terug te verwachten, maar het voelt niet goed.
    Daarom mijn bericht aan de regering: "Ik heb ook geen geld, maar daarom ga ik het nog niet van anderen afpakken."

Bordeaux heeft ook maar zo'n 2 vierkante meter. Maar da's ook precies genoeg om een paspoort aan te vragen. En een stuk dichterbij dan Oldambt.
  • Gast:wilco

Ik ben geen rijke nederlander.
    Ik voel me wel rijk in Frankrijk.
  • Joke16

Groene Hart + Charente

Domme vragen bestaan niet Wilco. Domme antwoorden wel.
  • oli4

82

Hetty dat ben ik niet met jou eens. Als ik aan jou vraag waar worden zinken emmers van gemaakt en het antwoord is schuimrubber . Is dat dan een dom antwoord ?
  • Lisette

010 / 58

Alleen een vraag niet stellen is dom.